onsdag 18 september 2019

Våra grillar del 12

Del 12: Stekhäll Muurikka 38

Här ligger Muurikkan och svalnar av efter att ha fått göra toast över öppen eld på en utflykt.

Jag har ju som ni vet ett gasolstativ där jag har en kolstålspanna och en rostfri wokpanna från Weber. Nu har jag dessutom en 38 cm Muurikkapanna. Den kan jag såklart också köra på gasolstativet men jag köpte denna främst för att ha den med ut i naturen, på hajk. Den är alltså 38 cm i diameter och får plats i en ryggsäck och lätt att få med sig. Benen är gängade och plockas snabbt på och av. Smidigt och mysigt att plocka med sig, tända en brasa och ställa denna ovan för att sedan laga mat!

Du kan laga allt ifrån enkel mat till mer avacerat, det är din egen fantasi som sätter stopp för vad du kan göra på denna lilla goding! Korv, burgare, wok, grytor, pytt... ja, vad som helst. Perfekt på hösten när man plockar svamp att direkt ute i naturen mysa till det med en värmande brasa och het panna där du gör en toast fylld med nyplockade kantareller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar