tisdag 11 mars 2014

Första inlägget på våran andra blogg!

 
Hej hej! I det här läget är det säkert ingen nyhet vem jag eller snarare vilka vi är. Dem flesta läsarna till en början på denna nystartade grillblogg lotsas antagligen från våran ordinarie blogg Jimps&Millis LCHF, en blogg som jag och min sambo drivit tillsammans i 2,5 år. Vi älskar att laga mat och uppdaterar flitigt med tonvis av recept som följd.
 
Varför starta en ytterligare blogg undrar ni då såklart, dessutom ytterligare en matblogg. Jo tom jag kan tycka att det låter galet när man leker med tanken. Men jag älskar ju grillar, grillning, rökning och mitt intresse bara ökar med tiden och därför kommer jag i stort sett bara nörda ner mig i grillning på denna bloggen och bespara vissa av er som enbart surfar in på våran lchf-blogg mitt grillsvammel. Jag kommer såklart fortsätta att blogga även på våran ordinarie blogg så det ska ni inte vara oroliga för!
 
Just nu med våren och sommaren framför oss ser jag fram emot att ge mitt grillintresse lite extra utrymme och att dra igång denna blogg från gräsrot. Så nu hoppas jag såklart att så många som möjligt från Jimps&Millis LCHF också klickar in på denna sajt men också såklart att jag lyckas locka hit fler grillentusiaster!
 
 
Hela sidan är ännu inte genomarbetad vilket jag hoppas att ni har överseende med. Men jag tänkte ändå flagga att den finns och att blogginläggen kommer att börja ramla in.
 
Förutom att jag kommer skriva i bloggformat så kommer jag jobba fram råd, tips, recept, tabeller osv som kommer vara enkelt att navigera sig till i menyerna för att just du ska lyckas! Det kommer inte vara superavanserat men jag vill dela med mig av kunskaperna jag använder mig av i mitt grillande.
 
Tills vidare rekommenderar jag ju såklart Jimps&Millis receptbank där det finns massor av recept på både grillat och annat!
 
 
Bilderna ni ser i inlägget är från mina grillar. Jag har just nu tre stycken men hoppas snart att dem skall bli fyra, eller det är snarare en rök som står på min önskelista :) Rökning eller bbq som det heter är ju det hetaste på andra sidan atlanten men har fortfarande inte slagit här i Norden. Det kommer mer och mer här hemma också men tror ni att det slår eller har vi för brottom i vårat grillande kanske? Varför vänta på köttet i 6 timmar när du kan grilla den på 1,5?...för att den blir godare!!! :)
 
 
Har ni tips, ideer eller önskemål gällande bloggen? Jag är öppen för alla intryck, skriv en kommentar eller ett mail så är jag mer än glad!
 
 
Nu ska jag runda av för idag efter detta första inlägg men det kommer mera framöver så håll tillgodo! Ni hittar oss också såklart på dem sociala medierna, klicka vidare i menyerna för att hitta våra användare där. Ha nu en kanonkväll och god natt på er gott folk! /Jimps  
 

2 kommentarer:

  1. Kul med en grillblogg. Vi har inte plockat fram grillen ännu men nu blev jag sugen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Grilla är livet och jag har hunnit grilla några gånger redan även om det inte varit superväder alla dagar. Det är alltid varmt vid grillen :) ha det fint!

      Radera