torsdag 12 juni 2014

Fotbolls VM!


Äntligen börjar Fotbolls VM och även om inte Sverige deltar så kommer iaf jag att konsumera massa fotboll dem närmaste veckorna. Just nu sitter jag och Camilla hemma själva hemma och kikar med bortresta barn. Dem ska tillbringa en vecka tillsammans med Mormor och Morfar och leva campingliv. Snacka om att vi kommer sakna dem för man är ju inte direkt van vid egentid när man är småbarnsförälder, så det återstår att se om jag och Camilla kommer stå ut med varandra :)

I förmiddags var vi och kikade på Elsas skolavslutning och det var riktigt fint och vad duktiga dem var. Ikväll sen så skippade vi matlagningen och stack ut och käkade, en bra dag med andra ord.

På bilden ovan ser ni en god tallrik bestående av grillad lammsadelfilé med rostad sötpotatis, lök och portabellosvamp. Jag vet att jag tjatat mycket om denna svampen i några inlägg men jag måste få fortsätta att göra så ända tills ni ger er ann och provar denna! Denna svampen är helt fantastisk och det är inte alls komplicerat heller...


Ni gör helt enkelt såhär. Bryt loss stammen och lägg på en klick smaksatt creme fraiche, jag valde en med paprika och chilismak. Skär sedan en bit brieost och lägg ovanpå. Grilla sedan strax intill kolbädden tills all ost smällt ut och svampen fått en fin färg. Klart! Härlig konsistens och bra smak i denna anrättning...

Ha det fint! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar