torsdag 3 juli 2014

Cheddar & baconbombad kyckling

 
God förmiddag. Jag ska strax åka och jobba men tänkte passa på att kasta ut ett av många recept som jag har på lager. Det var förra veckan som jag för första gången skulle testa att fläta bacon. Man brukar göra det med hela stycken, fileér osv men min debut vart i mindre skala i form av hela kycklingfileér. Resultatet blev riktigt bra! Jag ska tillägga också att det ligger myycket ost och gömmer sig mellan kycklingen och baconet :)
 
Till denna fina kyckling serverade vi Coleslaw & våran hemmagjorda bea. Klicka på länkarna för att komma till recepten på dessa!


Kycklingfileér lindade i cheddar & bacon 4 port:
  • 4 st kycklingfileér
  • 8 - 16 skivor cheddarost
  • 3 paket bacon
  • ½ msk paprikapulver
  • 1 tsk spiskummin
  • 1 tsk kebabkrydda (santa maria)
  • ½ tsk salt
  • 3 krm svartpeppar
Börja med att blanda kryddorna till en rubb och gnid in kycklingen med den. Fläta baconet, lägg på ostskivorna och rulla in kycklingen och försegla baconet så gott du kan. Grilla sedan strax intill brikettbädden tills innertempraturen på kycklingen uppnår 68 grader. Såklart grillar du med locket på ;) Smaklig måltid.


Just nu ligger jag bra till i tävlingen "årets grillmästare 2014" men det kommer säkerligen att hända mycket innan tävlingen är över så kom ihåg att rösta på mig hela Juli! http://www.ica.se/recept/arets-grillmastare-2014/

Ha det fint! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar