fredag 17 april 2015

Dåligt med grillbloggar...


Godag godag! Ni kanske ser att bloggen har fått ett lite annourlunda utseende. Ett litet lyft eller vad säger ni? Jag vet inte om jag är helt nöjd, känns kanske en aningen mörk... Jag justerar vidare en annan dag tills jag hittar rätt. Apropå bloggen så vill jag såklart att den når ut till så många som möjligt men jag har märkt att grill och bloggar inte är en självklar kombination även om det borde vara det! Det finns faktiskt inte så mycket grillbloggar där ute. Jag kan inte riktigt förstå varför eftersom grill är superstort i dem sociala medierna men jag skriver vidare och hoppas på att inspirera fler till att börja blogga. Har ni förresten något bra bloggtips så får ni gärna dela med er av det till mig!

På bilderna ser ni maten jag grillade igår. Det vart en snabbgrillning på gasolgrillen, inga krusiduller. Jag grillade ett par högrevsbitar från US Beef enbart kryddade med salt och peppar. Högrevsbitarna kör jag 2 - 2,5 min på vardera sida på hög värme och låter sedan vila i foliepapper 15 min innan servering. Till det lite aubergine som toppas med olivolja och salt under grillningen, knipplök och rostad butternut. Sist men inte minst såklart Jimps & Millis enkla bearnaisesås!


Jag kan inte påstå att jag njöt igår när jag stod ute och grillade. Det blåste kallt nått så inni... Men vem har sagt att det ska vara lätt och i dessa tider är det perfekt med en gasolgrill! Snabb upptändning, enkel värmereglering och det enda man behöver fokusera på är maten. Nötkött och grönsaker går relativit snabbt att grilla så jag behövde inte plågas allt för länge :)

Det var det lilla jag hade idag, nu kallar plikten. Ha det fint! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar