fredag 17 juli 2015

Sista anhalterna på våran roadtrip


Dem sista dagarna på våran tre veckor långa tripp med husbilen tänkte jag skriva litegrann om nu.

Vi hade egentligen bara ett mål med semestern och det var att åka till stockholm. När det skulle infinna sig var inte så noga utan antingen påväg söderut eller påväg hem, nu vart det på hemvägen...


Barnen vill såklart roa sig på gröna lund så där tillbringade vi en dag. Ungarna fick åka karuseller tills dem tröttnade, eller nja tröttnar gör dem iof aldrig men dem fick iaf åka hela dagen :)


Efter grönan käkade vi en god bit mat på olearys. Vi käkade biffsallad och den är riktigt bra faktiskt! Av någon konstig anledning har denna rätt plockats bort från vårat olearys hemma i borlänge så vi passade på att käka den här i huvudstaden. Bakläxa olearys borlänge!


Dagen efter gjorde vi ett besök på Vasamuseet, shoppade i stan och hade planer på att hitta en god tapasrestaurang att käka på men vi hittade inte någon som kändes helt rätt. Tiden började bli knapp så vi droppade istället in på fridays och käkade burgare.


Burgaren på fridays var helt ok även om jag hade hoppats på lite bättre. Jag beställde glutenfritt bröd på min burgare och det var ganska torrt själva brödet. Det hade varit bättre om dem låtit det puttra en stund i en panna med smör i, det hade jag gjort om jag var kocken..


Vi tillbringade två dagar inne i centrala stockholm och det är nog max av vad vi klarar av. Vi tillbringade också en eftermiddag och natt strax utanför stockholm på ett naturskönt ställe som heter Lida friluftsgård.


Fina grillplatser, vandringsleder och kaniner som sprang omkring överallt. Mysigt och superskoj för barnen.



Sista dagen i storstaden så var vi tvungna att testa på petters hak "käk hornstull" och det får tummen upp! Inte den absolut bästa burgaren jag ätit men en schysst burgare som smakar som en burgare ska smaka. Genomtänkt, saftig och god..


Efter stockholmsstressen så åkte vi till rullsand där vi bodde över två nätter innan vi styrde skutan hem till dalarna igen.

Rullsand är våran välbekanta oas och det som händer i rullis stannar i rullis! Ha det fi t /jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar