söndag 19 april 2020

Landmann Pantera


Ja då var det dags igen. Jag beställde denna grill förra helgen och den kom hem nu i veckan. Jag kanske inte är i jättebehov av denna grill men det fick helt enkelt bli såhär :)  Jag tänkte ju införskaffa den här modellen för nått år sedan när jag hade husbil och jag har inte kunnat släppa den sedan dess. Nu är den här!! Jag ser den som en bra komplementgrill till min stora gasolgrill. När man skall grilla smått eller snabbt så kommer denna göra jobbet perfekt! 

Liten, effektiv och snygg! Två brännare, gasoldriven och byggd i aluminium med gjutjärnsgaller. Grym grill om jag får säga det själv! Snabb att tända och kommer upp i temp sjukt fort, perfekt om du skall grilla hamburgare eller grönsaker osv. 


Jag kände när jag hade beställt den att min största utmaning var att sälja in den till frugan :) Men hon tog det bra trots allt. Jag hade lite argument som att det var en bra instegsmodell för ungarna att börja lära sig att grilla på, till att jag ändå har gasoltuber i garaget som bara står oanvända osv. Hon gillar ju att jag lagar mat så jag tror hon tänker att jag får hålla på och leka så länge jag levererar :)

Jag körde den ju igår och den är som jag sa tidigare grymt snabb att dra igång och energisnål. Den svarar snabbt och för mindre grillningar så är den perfekt. Jag rökte ju lax på pellet-smokern och använde då Panteran till att grilla grönsaker och eldost. Då slipper jag dra igång stora gasolgrillen som tar mycket längre tid att värma upp, ja ni ser det är bara massa fördelar med en ny grill :))


Jag kan verkligen rekommendera denna grill för dig som vill ha en kompakt grill hemma eller till fritidsboendet. Den går att koppla både till stor gasoltub som till liten "primus-tub". Du har också två brännare på den så du kan grilla både direkt och indirekt på den! Viktigaste argumentet till varför jag valde just denna modell framför andra i samma storlek och prisklass!!!

Nu blir det inga fler grillar iår känner jag. Det finns så det räcker här hemma. Jag har nu en ambition att jag skall börja grilla mer med mina gamla grillar i större utsträckning. Framförallt min Weber klotgrill som jag känner att jag saknar litegrann, den kommer få jobba lite mer iår än vad den gjort på senare tid...

Jag har ju ett gammalt oljefat hemma på gården som jag först tänkte göra en varmrök av, men nu har jag så många rökar så jag kanske får tänka om och göra nått annat roligt. Vi får se vad som händer om det händer nått med det stackars fatet som bara stått i flera år :)  En murad grill ute på gården vore iof lite trevligt oxå, eller? :D  Nej, nu grillar vi på det vi har, man ska inte överdriva.

Ha det fint! /JImps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar